Škola Kancelária Kreatív by miraoffice

Menu
Reklamačný poriadok

 

ZÁRUČNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY

Zákazník musí uplatniť reklamáciu vady tovaru bez zbytočného odkladu. Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí zákazníkom. Dodávateľ nezodpovedá za vady vzniknuté nesprávnym použitím alebo opotrebovaním. Dodávateľ je povinný vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 1 mesiaca od prevzatia tovaru od zákazníka. Postup reklamácie je podľa zákona č.250/2007 Z. z. § 18.


Odstrániteľné vady

Ak ide o odstrániteľnú vadu, zákazník má právo na opravu alebo na výmenu vadného tovaru alebo jeho súčasti za bezchybný. Dodávateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť tovar za bezvadný. Ak sa po oprave vyskytne tá istá vada, zákazník má právo na výmenu tovaru alebo má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Ak dodávateľ po uplynutí 1 mesiaca nedokáže odstrániť vadu, zákazník má právo na výmenu tovaru za bezvadný alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy.


Neodstrániteľné vady

Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni zákazníkovi v tom, aby mohol tovar riadne používať, má zákazník právo na výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, zákazník má právo na odstúpenie alebo na primeranú zľavu z kúpnej zmluvy.


Záručná doba

Záručná doba na batohy, aktovky, peračníky(textilný tovar), fľaše, elektroniku je 24 mesiacov. Na žiadosť zákazníka dodávateľ je povinný poskytnúť záruku písomnou formou /záručný list/. Ak to povaha tovaru umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe / faktúra, pokladničný blok/.

Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:

  • nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
  • neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
  • uplynutím záručnej doby tovaru,
  • mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
  • neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
  • poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
    neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
    zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

Reklamácia

Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

Kupujúci si môže uplatniť svoje práva podľa Zákona 102/2014 z 25. marca 2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.

V prípade vonkajšieho poškodenia balíka, v prítomnosti kuriéra sa má vypísať reklamačný protokol.

Reklamácie, ktoré sa týkajú chýbajúceho tovaru alebo vonkajšieho poškodenia tovaru sú uznané do 24h od prebratia tovaru.

Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.

Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva a dokumentácie oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu so záručným listom a/alebo dokladom o zaplatení.

Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe § 18, ods.6 Zákona (397/2008 Zb.). Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy, na zamietnutie reklamácie sa vzťahuje § 18, ods.7 Zákona. 

Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť chybný tovar za iný obdobný tovar s porovnateľnými technickými parametrami.

Postup reklamácie:

1. Pri reklamácii zákazník vyplní online reklamačný formulár alebo klasický. Musí tu uviesť druh a počet reklamovaného tovaru, dátum zistenia vady a jej príznaky, meno a kontakty reklamujúceho. Pre rýchlosť vybavenia nahrajte aj fotky. Reklamujúci musí predložiť aj  doklad o kúpe tovaru. 

2. Dodávateľ následne kontaktuje nakupujúceho, s ďalším postupom. 

3. Reklamovaný tovar treba doručiť na adresu: Mira Office s.r.o. KPT. Nápelku 52, Želiezovce 93701 (tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá)

4. Nárok zo zodpovednosti za vady predaného tovaru /reklamácia/ musí byť uplatnená do konca záručnej doby. Po uplynutí tejto doby nárok na reklamáciu zaniká.

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným  z nasledujúcich spôsobov:

  • odovzdaním opraveného tovaru,
  • výmenou tovaru,
  • vrátením kúpnej ceny tovaru,
  • vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
  • odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, má kupujúci nárok na vybavenie reklamácie nasledujúcim spôsobom:

  • predávajúci zabezpečí odstránenie chyby, alebo
  • predávajúci chybný tovar vymení za nový.

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeniť tovar za bezchybný.

Pokiaľ ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez chyby, predávajúci vybaví reklamáciu nasledujúcim spôsobom:

  • výmenou tovaru za tovar iný, funkčný, rovnakých alebo lepších technických parametrov
  • v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na chybný tovar.

Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt jednej odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.  Za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb sa považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných chýb súčasne.

Vaše osobné údaje nezverejňujeme, nesprístupňujeme, neposkytujeme žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Vašej objednávky. Sú to najmä banky (v niektorých prípadoch poskytnutie Vášho mena), doručovateľské služby (adresa na dodanie), či niektorí vydavatelia a dodávatelia, keď si to vyžaduje povaha objednaného produktu (kvôli aktualizácii produktov, registrácii členských kariet v systéme poskytovateľa, atď.). Tieto údaje sú však vždy poskytnuté jednorazovo pre vybavenie Vašej konkrétnej objednávky. Databázu osobných údajov chránime pred ich poškodením, zničením, stratou a zneužitím.

Registráciou nám udeľujete súhlas so spracovaním svojich osobných údajov uvedených v objednávke za účelom vybavenia objednávky a dodania tovaru, a to na dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvy. V súlade s § 28 zákona máte právo požadovať informáciu o spracovaní vašich osobných údajov, a zoznam osobných údajov, ktoré sú predmetom spracovania, právo na opravu nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, právo na likvidáciu osobných údajov, ak účel ich spracovania skončil, právo na základe bezplatnej písomnej žiadosti namietať voči využívaniu svojich osobných údajov na marketingové účely.

Vaše osobné údaje sme oprávnení spracovávať aj po skončení pôvodného účelu spracovania len v nevyhnutnom rozsahu pre účely štatistiky, účtovníctva a prieskumu, a poskytnúť tretím stranám alebo verejnosti súhrnné štatistické informácie o zákazníkoch, návštevnosti, obrate a ďalšie údaje, avšak v anonymizovanej podobe tak, že na ich základe nebude možné nijakým spôsobom identifikovať našich zákazníkov.